طراحی سایت چیست؟

در دنیای امروزی که اکثر کسب و کار ها به سرعت به سمت دیجیتالی شدن حرکت می کنند، طراحی سایت تبدیل به یک مبحث مهم شده است. هنگامی که کسب و کار ها قصد فعالیت در دنیای اینترنت را داشته باشند، باید از طریق روش های مربوط به طراحی سایت، یک وب سایت را ایجاد کنند. مطمئنا این فعالیت مراحل زیادی داشته و به تخصص و دانش زیادی هم نیاز دارد. آیا شما تا کنون از خود پرسیده اید که یک وب سایت چگونه طراحی می شود؟ اصلا اولین مرحله مربوط به شروع طراحی سایت کدام است؟ امروز ما قصد داریم تا در مورد ساخت سایت، تاریخچه آن و مراحل اصلی این فعالیت با شما صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید تا در مورد طراحی سایت اطلاعات بیشتری را کسب کنید.

طراحی سایت چیست؟

قبل از پرداخت به مباحث تخصصی تر مربوط به طراحی سایت، باید با تعریف آن آشنا شویم. طراحی سایت عبارت است از مراحل مربوط به ساخت و طراحی یک پایگاه اینترنتی برای اطلاع رسانی، معرفی شرکت یا فروش محصولات مختلف.
طراحی وب سایت فرآیند ایجاد یک وب سایت است. این می تواند برای یک سایت تجارت الکترونیک یا یک وبلاگ باشد؛ اما هر چیزی که مربوط به ظاهر یک وب سایت باشد تحت چتر “طراحی” قرار می گیرد. طراحی سایت اهمیت زیادی دارد. چرا که برای برند سازی و بالا بردن اعتبار شرکت خود، شما حتما باید از یک وب سایت خاص استفاده کنید. جالب است بدانید که طراحی وب سایت یک پروسه طولانی است که از مراحل و قسمت های مختلفی تشکیل شده است. لایه سازی از صفحات وب، تولید محتوا، طراحی گرافیک و رعایت اصول سئو از جمله مهم ترین قسمت های مربوط به طراحی سایت به حساب می آیند. همه این مراحل به شدت مهم بوده و بر روی بازدهی نهایی وب سایت برای سازمان به صورت مستقیم تاثیر گذار هستند.

تاریخچه طراحی وب سایت

اولین وب سایت جهان در سال 1991 و توسط فردی با نام تیم برنرزلی ایجاد شد. این فرد که با نام مختلف وب هم شناخته می شود، اولین وب سایت را در تاریخ گفته شده به ثبت رساند. اختراع تیم باعث شد تا زندگی چند میلیارد انسان تحت تاثیر قرار گیرد. اولین وب سایت تاریخ، از یک متل و ارتباط الکترونیکی استفاده شد. جالب است بدانید که این وب سایت قابلیت ارسال ایمیل را نیز دارد. این سایت فوق العاده ساده که هنوز هم در دسترس کاربران است، هیچ گرافیک، متن یا رنگی ندارد. شما با مراجعه به آدرس آن می تواند وضعیت طراحی سایت در روز های اولیه ایجاد شدن اینترنت را مشاهده کنید. در این وب سایت شما فقط می توانید یک عدد متن را مشاهده نمایید. آدرس اولین وب سایت ساخته شده در دنیا info.cern.ch است.

چرا طراحی سایت خوب اهمیت دارد؟

خواه آگاهانه یا نه، ما تمایل داریم ابتدا به تصاویر واکنش نشان دهیم. مردم به طور طبیعی به سمت طراحی خوب کشیده می شوند. به همین دلیل، طراحی وب سایت شما اهمیت دارد؛ زیرا مشتریان شما به طراحی اهمیت می دهند. وب سایت شما درب ورودی شرکت شما است.
وقتی نوبت به طراحی وب سایت شما می رسد، مطالعات بارها و بارها ثابت کرده اند که کاربران به سرعت کسب و کار شما را تنها بر اساس تصاویر بصری قضاوت می کنند. اگر وب سایت شما ضعیف طراحی شده باشد، اغلب استفاده از آن را متوقف می کنند.

 

طراحی سایت


طبق تحقیقات استنفورد،
 75٪ از کاربران اعتراف می کنند که بر اساس طراحی وب سایت خود در مورد اعتبار یک شرکت قضاوت می کنند. علاوه بر این، 38٪ از مردم

در صورت عدم جذابیت محتوا و طراحی، دیگر با وب سایت شما ارتباط برقرار نمی کنند.
بنابراین، طراحی وب ضعیف تنها به مشروعیت شما لطمه نمی زند. اگر به زیبایی طراحی نشده باشد، می تواند یک سوم بازدیدکنندگان شما را به همراه مشتریان بالقوه شما دور کند.

چرا داشتن یک وب سایت دیگر یک انتخاب نیست؟

داشتن یک وب سایت برای کارآفرینان یا هر کسب و کاری دیگر یک انتخاب نیست! این تنها راه برای زنده ماندن، انجام تجارت، کسب سود، تامین هزینه ها و بسیاری موارد دیگر است. اگر از ابتدا طراحی سایت ساده، کاربردی و ریسپانسیو نداشته باشید و ارزش طراحی وب سایت را دست کم بگیرید، با مشکلات جدی مانند زیر مواجه خواهید شد:
  • علایق، پرس و جوها و خریدهای مصرف کنندگان بالقوه را از دست بدهید.
  • برای همگام شدن با معیارهای شرکت آفلاین خود، باید سخت کار کنید و مبلغی بیهوده بپردازید.
  • فرصت ایجاد یک برند رویایی را از دست بدهید که معتبر باشد و به راحتی درآمدزایی کنید.
  • فرصت پیشی گرفتن از رقبای خود را در بازار مجازی از دست بدهید.
  • پایگاه بالقوه خریداران یا مشتریان وفادار و بلندمدت را از دست بدهید.

وظایف یک طراح سایت

قبل از پرداخت به مراحل و قسمت های مختلف طراحی سایت، ما باید به وظایف یک طراح سایت هم نگاهی بیندازیم. یک طراح سایت وظیفه مهمی دارد. در ابتدا وظیفه طراح باید مشخص شود. یک وب سایت از دو قسمت فرانت اند و بک اند تشکیل شده است. قسمت فرانت اند یا ظاهر و رابط کاربری وب سایت، همان قسمتی است که کاربران با آن در تعامل بوده و می توانند آن را مشاهده نمایند. طراحی فرانت اند به خلاقیت زیادی نیاز دارد.
در عوض در طراحی سایت، بک اند به قسمتی گفته می شود که کاربر با آن تعامل ندارد. پردازش های منطقی، محاسبات سبد خرید، محاسبات کلی مشخصات کاربران و پردازش صفحات مختلف در بک اند وب سایت رخ می دهند. برنامه نویسانی که در زمینه طراحی بک اند وب سایت فعالیت می کنند، باید هوش منطقی بالایی داشته باشند و بتوانند به خوبی مسائل را حل کنند.
در این میان، برخی از برنامه نویسان به عنوان برنامه نویس فول استک شناخته می شوند. این افراد هم فرانت اند را طراحی کرده و هم بک اند را طراحی می کنند. این افراد دانش فنی فوق العاده قوی داشته و چندین سال در زمینه طراحی وب سایت فعالیت کرده اند. گاهی اوقات هم شرکت ها هم از فرانت اند کار های مختلف و هم از بک اند کار های مختلف استفاده می کنند تا بتوانند یک وب سایت خوب، قوی و با کیفیت را تحویل دهند.

انواع سایت

به صورت کلی، در طراحی سایت شما باید به این مسئله توجه کنید که وب سایت ها در دو نوع اصلی یعنی دینامیک و استاتیک تقسیم می شوند.

وب سایت های استاتیک یا ایستا

فقط حاوی فرانت اند هستند. این وب سایت ها بک اند نداشته و پردازشی درون آنها صورت نمی گیرد. هنگامی که شما قصد تغییر در صفحات این وب سایت ها را دارید، باید از افراد متخصص و حرفه ای در این زمینه استفاده کنید تا با هیچ مشکل خاصی مواجه نشوید. وب سایت های رزومه ای و معرفی خدمات یک تیم معمولا از این نوع هستند.

سایت های دینامیک یا پویا

به دسته ای خاص از وب سایت گفته می شوند که هم فرانت اند دارند و هم بک اند. یعنی طراحان هم از قسمت های مربوط به ساخت منطق در این وب سایت ها استفاده کرده و هم لایه بیرونی که کاربر با آن در تعامل است را ایجاد نموده اند. این وب سایت ها به صورت پویا بوده و برنامه نویسان باید سیستمی را طراحی کنند که در آن وب سایت به صورت کاملا پویا صفحات را ایجاد کند و نویسندگان هم بتوانند از آن استفاده نمایند.

مراحل طراحی سایت

همانطور که در قسمت های قبل تر هم به این مسئله به شدت مهم اشاره کردیم، طراحی سایت از مراحل و قسمت های مختلفی تشکیل شده است. همه این مراحل و قسمت ها به شدت پر اهمیت بوده و نیاز های کلی و جامع کاربران را رفع می کنند. اولین مرحله طراحی سایت، طراحی وایر فریم است. المان و نمای کلی سایت در این قسمت طراحی می شود. شما در این مرحله باید یک نقشه کلی از وب سایت خود تهیه کنید. عناصر، المان ها و آیتم های مختلف در این قسمت دسته بندی می شوند.
قسمت دوم طراحی گرافیک سایت است. در این قسمت طراحان UI/UX با استفاده از نرم افزار هایی همچون فتوشاپ و ایلوستریتور، ظاهر وب سایت را طراحی می نمایند. جالب است بدانید که این مرحله می تواند ظاهر وب سایت را مشخص کند ولی، بر روی پردازش های پشت صحنه تاثیری ندارد. توجه به رنگ بندی، استفاده از تصاویر و آیکون های مختلف از جمله مهم ترین ویژگی این قسمت طراحی سایت به حساب می آیند.

قسمت سوم طراحی سایت، کد نویسی است. این قسمت که طولانی ترین قسمت طراحی سایت هم به حساب می آید، می تواند کمی چالش برانگیز باشد. در این مرحله طراحان بر اساس نیاز های کلی و جامع مشتریان، یک وب سایت را آماده کرده و آن را تست می کنند. این تست باعث می شود تا طراحان وب سایت از عملکرد صحیح و به موقع آن مطمئن شوند. آخرین مرحله مربوط به راه اندازی وب سایت است. در این مرحله طراح وب سایت باید با استفاده از دامنه و هاست، آن را منتشر کند.

یک طراح سایت باید از کجا شروع کند؟

در جهت شروع طراحی سایت، شما باید مفاهیم اولیه را درک کنید. اگر شما قصد راه اندازی یک وب سایت را دارید و یا اینکه به دنبال کسب درآمد از این طریق هستید، کسب دانش و تجربه در این زمینه می تواند بازدهی خوبی را برای شما به همراه داشته باشد. بهترین مرجع در زمینه یادگیری طراحی وب، می تواند آموزش های پروژه محور باشند. آموزش های پروژه محور به شما یاد می دهند تا کد نویسی دقیقا چه کاربردی دارد و شما در چه موقعیتی باید از چه کد هایی استفاده کنید. این مسئله یادگیری شما را خیلی سریع تر خواهد کرد. پس، اولین و مهم ترین مرحله برای راه اندازی یک وب سایت، یادگیری طراحی سایت یا کد نویسی سایت است. در ضمن، بهتر است که شما شاخه فعالیت خود را از همان ابتدا مشخص کنید.
خیلی از افراد که تفکرات خلاقانه دارند، در زمینه طراحی فرانت اند سایت فعالیت می کنند. در عوض، افرادی که توانایی حل مسئله دارند و می توانند مسائل مختلف را به خوبی حل نمایند، در زمینه انجام فعالیت های خاصی همچون طراحی بک اند فعالیت می کنند. زبان های برنامه نویسی زیادی در جلوی پای شما قرار گرفته است که شما می توانید آنها را یاد بگیرید. اولین زبان علامت گذاری، اچ تی ام ال و سی اس اس می باشد. سپس شما باید جاوا اسکریپت را یاد بگیرید. پس از یاد گرفتن جاوا اسکریپت، نوبت به کار با فریمورک های مربوط به وب می باشد. شما می توانید گزینه های مختلفی را مد نظر خود قرار دهید. هر کدام از این گزینه ها یک سری ویژگی های خاص داشته و برای یک سری پروژه های خاص مناسب هستند.

مهم ترین المان های طراحی سایت

طراحی وب با کیفیت بالا برای موفقیت وب سایت هر کسب و کاری ضروری است. بازدیدکنندگان شما می توانند اعتماد، اقتدار، امنیت و موارد دیگر را فقط از ظاهر و احساس وب سایت شما درک کنند. اگر دیر لود شود، پیمایش پیچیده یا خواندن آن سخت باشد، ممکن است بازدیدکنندگان ارزشمند و مشتریان بالقوه را از دست بدهید.
مصرف کنندگان امروزی وقت خود را روی وب سایت های بی کیفیت تلف نمی کنند. اطلاعات بسیار زیادی وجود دارد و وب‌سایت‌های زیادی وجود دارند؛ بنابراین اگر وب‌سایت شما کاملاً مناسب نباشد، بازدیدکنندگان شما فقط چند کلیک با سایر رقبا فاصله دارند.

https://ml-group.ir/%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d9%88%d8%a8-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa/
طراحان وب وظیفه قابل توجهی دارند که طرح های زیبا را با عملکرد و قدرت ترکیب کنند و در عین حال به بازدیدکنندگان سایت کمک کنند تا اطلاعات مورد نیاز خود را به راحتی پیدا کنند. پس چگونه می توان این کار را انجام داد؟ و چه چیزی یک وب سایت ضعیف را از یک وب سایت برنده جدا می کند؟
در ادامه مهم ترین بخش های طراحی سایت آمده است. این جنبه‌ها اغلب مواردی هستند که بیش از همه دچار مشکل می‌شوند!

1. فضای سفید

طراحی شما باید ساده، تمیز و در دسترس باشد. فضای سفید یا فضای بین عناصر طراحی، به سایت شما فضایی برای تنفس می دهد و یافتن عناصر را برای خوانندگان آسان تر می کند. فضای سفید همیشه سفید نیست، بلکه فقط نام فضاهای بین عناصر یا محتوا است.
فضای سفید با تکامل وب سایت ها بیشتر و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از فاصله های بزرگ و فاصله خطوط در متن به هر دکمه و هر کلمه کمک می کند تا بهتر به چشم بیاید. همچنین می توان از فضا برای افزایش احساس اهمیت یک آیتم استفاده کرد و یک نقطه کانونی برای توجه کاربر ایجاد کرد.
به طور کلی، عناصر مشابه باید در فاصله یکسان باشند. با عناصری مانند ناوبری شروع کنید و به توسعه محتوای خود در صفحه ادامه دهید. استفاده از طرح‌بندی‌های شبکه‌ای، طرح‌های شما را مرتب نگه می‌دارد و تعادل و ثبات را در سراسر صفحات حفظ می‌کند.

تعادل

مفهوم تعادل را می توان به راحتی به عنوان پارتیشن بندی متناسب وزن بصری در هر پروژه طراحی وب تعریف کرد. این یک واقعیت شناخته شده است که تعادل بینایی توسط یک محور عمودی تعیین می شود، چشم انسان به یک مقدار وزن بینایی در هر طرف محور نیاز دارد.
انسان ها به عنوان موجوداتی متقارن شناخته می شوند که تعادل یکی از مهم ترین حواس ذاتی ماست. در شرایطی که عناصر وب سایت با توجه به محور عمودی متعادل نباشند، نتیجه خوشایند (برای چشم ناراحت کننده) نخواهد بود. اهمیت تعادل در این فرآیند را نمی توان نادیده گرفت؛ زیرا تنها چیزی است که مانع از ناتوانی طراح وب در برآورده کردن انتظارات کاربر می شود.

کنتراست (contrast)

کنتراست تفاوت بین دو یا چند عنصر است. با کنتراست، یک طراح می تواند علاقه بصری ایجاد کند و توجه کاربر را هدایت کند. اما تصور کنید که همه عناصر یک صفحه وب از نظر سبک و ظاهر یکسان باشند. هیچ سازمانی، هیچ جریانی و قطعاً هیچ سلسله مراتبی وجود نخواهد داشت. هضم محتوا تقریباً غیرممکن است. این امر کنتراست را جزء ضروری طراحی وب سایت موثر می کند.

تاکید

تاکید بر روی یک صفحه وب حول ایجاد یک عنصر یا ناحیه ای است که در صفحه و نقطه تمرکز آن صفحه برجسته شده است. این کارآمدترین راه برای قرار دادن کانون توجه در یک جزء خاص است. نقطه کانونی ممکن است بزرگتر از سایر عناصر موجود در صفحه وب باشد یا می تواند رنگی روشن داشته باشد تا چشم بازدیدکنندگان وب سایت شما را جلب کند و آنها را در سایت شما درگیر کند.

وحدت

وحدت اصل طراحی است که تمام اصول دیگر را در یک قطعه کار یکپارچه می کند و به هر عنصر منفرد اجازه می دهد تا با یکدیگر همزیستی کنند تا طرحی زیباشناختی را شکل دهند. در نهایت، وحدت چیزی است که به یک طراحی ظاهری انسجام می بخشد، علیرغم اینکه اجزای داخلی آن در مقیاس، کنتراست یا سبک متفاوت هستند. یک طراح باید از تمام اصول طراحی استفاده کند تا بتواند با موفقیت به وحدت برسد. این کار با ارزیابی همه عناصر درون طراحی برای درک بهتر روابط آنها و نحوه تعامل آنها با یکدیگر انجام می شود.

2. طرح رنگ

پالت رنگ در وب سایت شما به طور مستقیم بر نظرات بازدید کنندگان شما از سایت شما تأثیر می گذارد. هنگام انتخاب طرح رنگ، باید به صنعت و برند خود توجه کنید و رنگ هایی را که به بهترین وجه نشان دهنده کسب و کار شما هستند، تشخیص دهید.
به عنوان مثال، در حالی که یک شرکت مراقبت های بهداشتی ممکن است بخواهد از سایه های آبی یا سبز برای نشان دادن سلامت و تندرستی استفاده کند، یک گلفروش محلی ممکن است سیاه و سفید را برای تضاد با رنگ های زنده محصولات خود انتخاب کند.
هنگامی که یک رنگ غالب را انتخاب کردید، باید در نظر بگیرید که پالت رنگ شما چگونه باید به نظر برسد. می‌توانید یک پالت رنگ مشابه، با چند رنگ که نزدیک به هم مرتبط هستند یا رنگ‌های مکمل انتخاب کنید، مثلاً برای زمانی که می‌خواهید توجه مخاطب را به یک دکمه یا محتوای خاصی جلب کنید.

3. تایپوگرافی منحصر به فرد

هنگام انتخاب تایپوگرافی برای وب سایت خود، باید همان ملاحظات صنعت و برند را در نظر بگیرید که برای طرح های رنگی در نظر گرفتید.. فونتی که انتخاب می کنید به انتقال پیام شما به مشتریان کمک می کند.
شما می خواهید تعادل مناسبی بین حرفه ای بودن و تازگی ایجاد کنید. فرقی نمی‌کند چه فونتی انتخاب می کنید. چیزی متفاوت پیدا کنید که بتواند سایت شما را از دیگران متمایز کند. هم در دسکتاپ و هم در موبایل باید به راحتی قابل خواندن باشد. به طور کلی، این به معنای حداقل 16 پیکسل است. همچنین می‌توانید یک فونت مکمل برای شناسایی سرفصل‌ها و لهجه‌ها انتخاب کنید، اما در تنظیم اندازه‌ها دیوانه نشوید، در غیر این صورت متن بدنه را تحت تأثیر قرار می‌دهید. در نهایت، باید از طرح رنگی استفاده کنید که متن و پس‌زمینه شما را متضاد کند. رنگ‌های روشن را با رنگ‌های تیره جفت کنید و از ترکیب دو رنگ بسیار روشن خودداری کنید.

4. سلسله مراتب محتوا

نمی توان اهمیت محتوای یک صفحه را انکار کرد. این یکی از عوامل محرک نحوه دسترسی افراد به سایت شما از طریق موتورهای جستجو است. ایجاد محتوای با کیفیت بالا برای وب سایت های موفق بسیار مهم است؛ اما جایی که شما محتوا را در یک صفحه فرود قرار می دهید به همان اندازه برای تبدیل کاربران شما به تبدیل مهم است.
هنگام تصمیم گیری در مورد سلسله مراتب محتوا، می خواهید مرتبط ترین اطلاعات را برای جستجوی کاربر در بالای صفحه قرار دهید. شما باید بلافاصله با مشتری ارتباط برقرار کنید و برای یک مشکل راه حلی ارائه دهید. بعد باید توضیحی در مورد ارائه خدمات شما و هر ویژگی منحصر به فردی که شما را متمایز می کند، باشد. هر محتوایی در مورد اینکه چرا کسب و کار شما بهتر از رقبا است، یا اینکه چگونه می توانید چیزی متفاوت به آنها ارائه دهید، باید در ادامه اضافه شود. در نهایت، قبل از پایان دادن به یک خلاصه، باید به سؤالات اضافی که ممکن است در مورد این سرویس داشته باشند، پاسخ دهید.

5. ناوبری ساده

ناوبری پیچیده سایت می تواند برای کاربران خسته کننده باشد و یافتن اطلاعات را بسیار دشوار کند. ناوبری ساده باید به راحتی قابل شناسایی، استفاده آسان، بصری باشد و نباید کاربران را با انواع مسیرها به اطلاعات مشابه غرق کند.
از ناوبری ساده به عنوان چارچوبی برای ساخت و محتوای وب سایت خود استفاده کنید. پیمایش شما باید چند چیز را در اختیار کاربران قرار دهد: آگاهی از مکان آنها در سایت، آگاهی از چیزهای دیگر در سایت، راهی برای بازگشت و مسیرهای دیگر. هرچه پیمایش در یک سایت آسان تر باشد، افراد مدت زمان طولانی تری با آن ارتباط برقرار می کنند.

6. طراحی سازگار با موبایل

در دنیایی که به طور فزاینده استفاده از دستگاه های موبایلی افزایش می یابد، سایتی که سازگار با موبایل نیست، از رده خارج است! ترافیک موبایل از ترافیک دسکتاپ سبقت گرفته است و هیچ نشانه ای از کندی در آن دیده نمی شود. طراحی وب شما باید در پلتفرم های مختلف به یک اندازه خوب عمل کند.

7. تجربه کاربری

در حالی که یک تجربه کاربری عالی همیشه مدنظربازدیدکنندگان شما نیست، تجربه کاربری بد در یک سایت بلافاصله قابل تشخیص است. وب سایت شما باید به زیبایی طراحی شده و به راحتی قابل استفاده باشد. طراحی تجربه کاربری (UX) کمتر به طراحی بصری و بیشتر به نحوه استفاده از سایت مربوط می شود. طراحی UX در مورد بهینه سازی تعامل بین کاربران و وب سایت شما است، چه از طریق انیمیشن، ناوبری، محتوای قابل فهم یا پاسخگویی باشد.

8. فراخوان به عمل (Calls-to-Action)

وادار کردن مشتری به اقدام در سایت شما رسالت اصلی اکثر وب سایت ها است، خواه این اقدام خرید یک محصول باشد، کسب اطلاعات یا ارائه اطلاعات تماس. برای اطمینان از این امر، دکه های فراخوان‌های باید در سراسر صفحه قرار داده شوند و واضح باشند.
طراحی صفحه فرود باید کاربران را به این اقدام هدایت کند. استفاده از تکنیک‌هایی مانند رنگ‌های متضاد، فاصله‌گذاری و محتوا، کاربران شما را به سمت عمل درست هدایت می‌کند. خود فراخوان‌ها باید بسیار جذاب باشند و دقیقاً آنچه را که می‌خواهید انجام دهند، بگویند؛ چه «اکنون بخرید»، «با ما تماس بگیرید» یا «ثبت‌نام رایگان».

9. تصاویری خیره کننده

مشتریان عاشق دیدن نشانه های بصری هستند. آنها جذاب تر هستند و به جلب توجه کاربران شما کمک می کنند. چه از تصاویر یا تصاویر باکیفیت استفاده کنید، تصاویری که استفاده می کنید باید حسی از محصول و سبک شما را به کاربران شما القا کند.
از تصاویر بصری نیز می توان برای جلب توجه به ناحیه خاصی از صفحه استفاده کرد و به بازدیدکنندگان کمک کرد تا بر آنچه می خواهید تمرکز کنند، بدون اینکه متوجه شوند. یک بنر بصری چشمگیر بلافاصله توجه را جلب می کند، در حالی که تصاویر سفارشی در سراسر صفحه می توانند به کاربران کمک کنند تا اطلاعات مورد نظر خود را راحت تر پیدا کنند.

10. عناصر تقویت کننده سئو

سئو را باید از ابتدای طراحی سایت در نظر گرفت، زیرا بسیاری از اهداف پشت سر هم کار می کنند. موتورهای جستجو بسیاری از جنبه های تجربه کاربر را به عنوان فاکتورهای رتبه بندی در نظر می گیرند. عناصری مانند سرعت وب‌ سایت، ناوبری سایت، سازگاری با موبایل و متن قابل اسکن آسان، همگی به نحوه تعامل کاربران با سایت شما کمک می‌کنند.
اگر سایت شما تجربه رضایت‌بخشی را ارائه نمی‌کند، این معمولاً منجر به نرخ پرش بالا و زمان ماندگاری پایین می‌شود که نشانه‌ای از تجربه بد کاربر برای Google است و به نوبه خود منجر به از دست دادن رتبه‌بندی می‌شود. برای عملکرد هر وب سایت بسیار مهم است که در نظر بگیرید که چگونه عناصر طراحی بر SEO تأثیر می گذارد، زیرا این دو تأثیر زیادی بر یکدیگر دارند.

طراحی سایت بدون کد نویسی

اگر شما دانش کد نویسی ندارید و نمی توانید وقت با ارزش خود را صرف یادگیری برنامه نویسی کنید، جای نگرانی نیست. امروزه سیستم های مدیریت محتوا به شما کمک می کنند تا یک وب سایت خاص را ایجاد کنید. این سیستم ها به گونه ای طراحی شده اند که استفاده از آنها باعث می شود تا شما با خیال راحت بتوانید یک وب سایت کامل را ایجاد کنید. البته که نصب طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوا هم به یک سری دانش های فنی در زمینه مدیریت هاست و ثبت دامین نیاز دارد.

کلام آخر

امیدواریم این مقاله به شما در درک بهتر نکات ضروری در طراحی وب کمک کرده باشد. بیایید نگاهی به برخی از عناصر کلیدی در طراحی وب سایتی که هم زیبا و هم کاربردی است بیاندازیم:

  1. کاربر همیشه حرف اول را می زند: تجربه کاربری باید در خط مقدم طراحی شما باشد، زیرا کاربران شما در نهایت کسانی هستند که تعیین می کنند آیا وب سایت شما ارزش بازدید دارد یا خیر.
  2. بهترین طراح سایت را برای نیازهای خود انتخاب کنید: از خود بپرسید که وظایف اصلی وب سایت شما چیست و سازنده وب سایتی را انتخاب کنید که اطمینان حاصل کند که این نیازها برآورده می شوند.
  3. متعادل کردن عناصر بصری: حفظ تعادل بین متن، گرافیک، چند رسانه ای و طرح رنگی خود برای جلوگیری از تحریک بیش از حد وب سایت که از پیام هایی که می خواهید منتقل کنید، بسیار مهم است.

اکنون که به اصول اولیه در طراحی وب سایت تسلط دارید، حتماً پست های بیشتری را بررسی کنید تا در مورد انواع سازندگان وب سایت، گرایش های طراحی، عناصر طراحی و موارد دیگر بیشتر بدانید.